Reisverslag(je) Thailand

13 juni 2018 - Nyaungshwe, Myanmar

Bangkok
Over land ben ik van Cambodja naar Thailand gereisd. Het was duidelijk laagseizoen in Cambodja, wat terug te zien was in de bus waar ik de enige passagier was. Wel waren er genoeg kakkerlakken aanwezig om mij te vergezellen in de bus. Bij de grensovergang heb ik helaas (geeeen idee waarom) maar een visum voor 8 dagen gekregen in plaats van de gebruikelijke 30 dagen. Aangezien ik van plan was om langer in Thailand te blijven dan een week, bestond mijn eerste dag in Bangkok uit het proberen te regelen van een visum verlenging. Bij het hostel zeiden ze dat ik bij de Nederlandse ambassade moest zijn. Toen ik na een lange taxirit daar aankwam, bleek de ambassade gesloten omdat het een nationale feestdag was. De volgende dag ben ik weer teruggegaan naar de ambassade en moest ik voor ik naar binnen mocht, bellen met de ambassade om uit te leggen wat ik er wilde doen. Na dit duurste telefoongesprek ever (€20 met mijn Nederlandse simkaart) zeiden ze dat ik naar de Thaise immigratiedienst moest gaan die 2 uur met de taxi verderop was. Hier had ik überhaupt niet meer de tijd voor dus heb ik maar besloten genoegen te nemen met een weekje Thailand. Naast dit gedoe bestond mijn bezoek aan Bangkok vooral uit het chillen met de vele mede backpackers. Zowel bij het hostel als in de beroemde backpackersstraat 'Khao San Road', waar we onder andere hebben gewinkeld, gegeten en op stap zijn geweest. Bangkok voelde als een verademing na Cambodja met de vele backpackers, westersheid, 7-eleven tosti's en warme douches.

Koh Tao
De hoofdreden van mijn bezoek aan Thailand was een duikcursus doen op Koh Tao. Koh Tao is een klein eilandje met heel veel duikscholen. Het is DE plek in Azië om je duikbrevet te halen en er is zelfs een Nederlandse duikschool. Ik hoorde hier veel positieve verhalen over en het leek mij eigenlijk ook wel fijn de instructies in het Nederlands te krijgen, dus ben ik naar deze duikschool gegaan. Toen ik de eerste dag de duikschool binnenliep, zat daar toevallig een studiegenootje van mij (Marieke). Marieke ging nog duiken die dag maar haar vriendinnetje niet, dus ben ik met haar naar een mooi strandje gegaan. De volgende dag ben ik begonnen aan een driedaagse duikcursus. Al heeel lang wilde ik graag een keertje duiken en ik vond het gelukkig ook super leuk! Het waren drie intensieve dagen met duik theorielessen en verschillende educatieve / fun dives in de zee. We hebben niet echt zeldzame dingen gezien, maar wel veel mooie koralen en vissen. Heel gaaf! We hadden een erg leuk groepje waarmee we ook naast het duiken alles samen deden. Alweer toevallig zat er in mijn duikgroepje een oud klasgenootje van mijn middelbare school (Jente) haha. Helaas moest ik door mijn korte visum de dag na het afronden van de duikcursus weer terug naar Bangkok om vanaf daar het land te verlaten. Maar daardoor had ik wel tijd over voor een extra bestemming: Myanmar!

Veel liefs!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marije:
    13 juni 2018
    Om weer het echte alleen-op-reisgevoel terug te krijgen, lijkt me Myanmar een goede volgende bestemming! Liefs, Marije
  2. Jakomijn:
    14 juni 2018
    Leuk om mee te lezen Lieke! Heerlijk dat duiken! Mooie tijd ook in Myanmar!